zondag 25 november 2012

Every woman needs aMister Big.

 
Mister Big, de man van je dromen. je kan niet zonder hem, maar ook niet met. die onbereikbare man, die je hartje sneller doet kloppen. de man die alle controle over jou weg neemt. Je word al week als je hem aan kijkt. is het
Liefde?
Lust?
dominantie?
iets geheimzinnigs?
Waardoor worden wij vrouwen zo onzeker als het om mannen gaat. Wat zijn mannen zonder vrouwen, ik denk vrij weinig. we zijn sterke krachtige wezens. Wij vrouwen zorgen meer dan de man, we dragen negen maanden lang een kind, we voeden het op. We kunnen meerdere dingen tegerlijk, en toch zijn we als het op mannen aankomt onzeker. We romantiseren sneller als het gaat om de perfecte looks van een man. achteraf kan dat nog wel eens tegenvallen. vijftig procent van de vrouwen in nederland valt op de sexy italiaanse bad guy. de Romanticus, die je behandeld als een prinsesje, of nee een koningin. We hebben veel eisen als het gaat om de perfecte man, de top elf van de gemiddelde vrouw zijn
1.betrouwbaar
2.knap, sexy
3.humor
4.begripvol
5.succesvol
6. verzorgd
7.netjes
8.goed in bed
9.creatief
10.romantisch
11.goed kunnen koken
Persoonlijk ben ik een moeilijke in een man vinden, mijn perfecte man. weinig tippen aan dat uren lange verlang lijstje, wellicht een leuk verzoek aan sinterklaas dit jaar. ik weet nog goed dat ik met mijn moeder samen naar italie ging afgelopen zomer. Zoals elke jaar gaan we altijd naar ons plekje in toscane. waar we veel mensen kennen, en ons heel erg thuis voelen. Mijn moeder had via een vriendin een appartement aan het strand gevonden waar we een maand verbleven. De strandtent op vijf minuten loop afstand, was het strand waar we elke dag heen gingen. De mensen kende ons daar inmiddels goed. Ook roberto was een aangename aanwezigheid daar. Hij beheerde de parkeerplaats van de strandtent. Elke dag stond hij daar met zijn heerlijke bruine gespierde lichaam, de macho uit te hangen. en laat het nou net zo zijn dat ik daar een hele erge zwak voor heb. Zwart haar, donker bruine ogen, een lage opwindende stem, hij had alles wat mij doet smelten. Hij was iets langer dan ik was, elke avond ging ik naar het strand toe. Hij wist me wel in te pakken, ik ben best een dominant typje, ik weet wel hoe ik een man verlegen krijg of een ego moet strelen door iets te zeggen. maar bij Roberto wist ik niets meer, opeens wist ik me geen houding meer te geven, ik ergerde me kapot aan mezelf. hij maakte mij onzeker, ik was verliefd. hij is de enige geweest in mijn leven die alle trucjes van mij als stof deed opwaaien. weg waren de praatjes. Als ik savonds op het strand aankwam, zat hij alweer klaar met een heerlijke pizza, de beste italiaanse wijn die je je maar voor kan stellen. ik ging bij hem zitten en kon alleen maar luisteren naar wat hij allemaal te melden had. de taal ,de klanken, het klonk als muziek. ik keek naar de sterren, ik was gelukkig dan ooit. De italiaanse man is een mysterieuze man, het duurt aardig een tijdje voordat je hem van top tot teen door hebt. De kunst is dat hij je alle aandacht van de wereld geeft als je bij hem bent, hij verwend je in overvloed. Maar als hij niet bij je is, is hij onbereikbaar, vraag je je af wie hij nu weer een prinses laat voelen. Tóch als hij weer bij je is vergeet je alles weer. Wat is dat toch met die onbereikbare, mysterieuze man. als een man te makkelijk is en alles doet wat je wilt, is het spelletje eraf. Het spel, de strijd moet in evenwicht zijn. Maar wanneer is het tijd om van spel en obereikbaar over te gaan naar breikbaar en game over let's get serious?.. Die overgang is bijna altijd een issue. Wie maakt de eerste stap? en neemt het risico afgewezen te worden? Mister Big moet natuurlijk de vrouw de vraag stellen, wil je verkering met me? wil je met me trouwen? dat is een ongeschreven regel. De perfecte man elke vrouw heeft het erover, maar bestaat hij wel? zoeken we ons niet wezenloos naar mister big terwijl hij elke dag langs fietst? Of de beste vriend die altijd je verhalen aan hoort en je steun en toeverlaat is. de perfecte man voor ieder weer anders, wie weet vinden we hem wel nooit maar het maakt ons ook kritisch en we nemen niet genoegen met minder, wat we verdienen meer.
 

 
Het is een feit: vrouwen zijn geraffineerder en veeleisender dan mannen. Zélfs tussen de lakens. Terwijl jij volop geniet, keurt zij ondertussen jouw bedprestaties...
Geschrokken van het idee dat jouw bedkwaliteiten worden getest? Nee? Ok, dan gaan we door. Hoe zou je je in bed gedragen als je wist dat elke amoureuze handeling die je verricht, uitgebreid wordt besproken met haar hartsvriendin? Want geloof het maar, vrouwen vertellen dit soort dingen onder elkaar. En hoe! (let de volgende keer eens goed op als je haar vriendinnen ontmoet. Schenken ze je een meelijwekkende blik of een glimlach...? het maakt hierbij de man onzeker, wij vrouwen kunnen wel doen alsof we ervan genieten, eigelijk hebben wij vrouwen de touwtjes in handen in bed. Mannen met grote praatjes, die zichzelf fantastisch vinden vallen vaak aardig tegen. Hoe perfect mister big ook mag zijn, als de man tegen valt tussen de lakens word het niets meer. De chemie is dat dan de verborgen schat dat de perfecte man maakt?..

 
De moring after..
 
Ook weer zo'n taboe, de volgende dag na de eerste date, of de one night stand. Je word wakker kijkt elkaar aan, en dan.. dan ga je lekker samen ontbijten, of stuur je iemand al gelijk de deur uit? nee dat zou onbeleefd zijn. in bed als je intiemer bent dan ooit ken je elkaar door en door. dan is er geen schaamte, geen ongemakkelijke situaties ( mag je dan hopen ). Maar als je elkaar de volgende ochtend in de ogen kijkt, ja waar staan je nu? scharrel? verliefd? maar nee het is nog te vroeg om dit uit te spreken. De man is sneller geneigd te zeggen dat het leuk was en het bij sex te laten. maar de vrouw is emotioneler, wij willen niet als een product worden gebruikt. Hoe door breken we dit taboe? simpel, duidelijk zeggen wat je voelt en verwacht, kunnen er ook geen misverstanden ontstaan. En wie stuurt het eerste smsje na die spannende wilde avond? Een goeie manier om die ongemakkelijkheden te vermijden, is humor erin te gooien. Beetje spotten over de situatie, de man ziet het niet aankomen, en jij bent ook je ei weer kwijt. het blijft een dierlijk spel wat we spelen, en het maakt het ook allemaal wat spannender. Toch moet ik bekennen dat ik dat spel van regels nooit door zal krijgen, en tóch vertrouw op mijn eigen gevoel. en mister big.. op hem wacht ik nog
 
xLove

Geen opmerkingen:

Een reactie posten