maandag 26 november 2012

Friend or Foe?

                                        Friend or Foe ?





Je kent het wel, mensen die je te gek vinden als je bekend bent, of succesvol, en zodra je alles weer kwijt bent, je opeens niet meer kennen. Mensen vinden je snel geweldig als je iets voor ze doet, maar mocht jij zelf iets nodig hebben, dan zijn ze ver te zoeken. Ik tuin er altijd weer in. Waarom vertrouw ik mensen zo snel? Wanneer leer ik het nou af, je echte vrienden zijn er als je dood ziek in bed ligt, als je even denkt dat je niemand meer hebt, de momenten dat je in rouw zit en iemand even een smsje stuurt "ik ben er voor je als je me nodig hebt" dát zijn vrienden. Vandaag zat ik bij een nieuw PR bureau waarmee ik wellicht ga samen werken. Dat meisje met wie ik sprak / de eigenaresse, was vriendelijke, had humor en begreep me. Meteen zegt mijn gevoel weer, het zit goed. terwijl ik ken haar net, toch heeft mijn instinct altijd gelijk. Net zoiets als mijn ervaring in de bachelor, ik vertrouwde de productie, de dames die deelnamen, en het contract wat ik voor me neus geduwd kreeg. Daarin heb ik me zo vergist, deze hele ervaring was de grootste fout in mijn leven, en het grootste geschenk. Er is misbruik van mijn goedheid gemaakt, ik ben op een manier getoond zoals ik totaal niet ben. Dat ik mijn column over de waarheid achter de bachelor heb moeten wissen, maakt mij woedend, echter de waarheid komt een keer boven, en mijn column ook zodra mijn contract het toe staat. Mensen lopen over lijken, het doet er niet toe hoe jij ergens aan onderdoor gaat, zodra een ander maar succes heeft. totdat ze zélf in de problemen komen, en de dupe worden van hun haat jaloezie en nijd. Iedereen komt zichzelf weer een keer tegen. ik geloof blind in karma, het heeft mij vaak laten zien dat mensen gestraft worden als ze zelf op een foute manier leven, of als ze misbruik maken van de goedheid van een ander. Ik kan mijn persoonlijke mening niet eens uiten over mijn ervaring in de bachelor, want stél dat mensen te weten komen hoe het werkelijk in elkaar steekt. Nog erger is dat degene die in de bachelor zat, echter zeer kort, ook weer een goed voorbeeld is van een ander iets misgunnen. Zolang jij succes hebt leven ze van jou leven, een eigen leven lijden kost teveel moeite. Tóch blijf ik optimistisch, ik leef voor mezelf, mijn ouders, mijn geluk, mijn succes, wat uiteindelijk moet je op je eigen benen kunnen staan. Ik heb veel vrienden verloren, meer dan ik heb overgehouden. Vrienden, echte vrienden, die koester ik en voor hun ga ik door het vuur.  Blue circle wil mij niet slecht neer zetten? zeggen ze daarmee dat ze echt zo dom zijn dat ze niet weten wat een montage met iemand doet? na al die jaren ervaring? Mensen levens daar gaat het hier om, verraders, jaloezie, bekendheid brengt heel wat met zich mee. Maar ik ben niet getreurd, mijn boek komt uit en dat zal ik groot naar buiten brengen, Een verhaallijn uit het hart, dan is een programma binnen een seconde vergeten. Heb de mensen lief die dicht bij je staan, die je misschien niet elke dag ziet, maar áls dan voelt nog fijner dan de vorige keer. Teer niet op een ander, maar kies voor jezelf. Je bent uniek, niemand is zoals jij. Verplaats je in een ander, behandel iemand zoals je zelf behandeld wilt worden, met respect en liefde.


                                                           I'm lost without my girls.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten