maandag 3 december 2012

Sinterklaas Kapoentje...
 het is weer zover, sinterklaas is in het land. Kindjes die wachten op cadeautjes in hun schoentjes. Familie's die samen komen, en de gezelligheid vieren. Lekker eten en snoepen tot onze pondjes er weer bij zijn gekomen. Het samen zijn, niets is zo fijn. Gedichten maken is ook weer zo'n werk, uren zitten denken.. wat zal ik nu weer eens schenken? Van knie kousen tot oude dozen, alles word uitgekozen voor het maken van een suprise.
De kleine kindjes mogen weer geloven dat als ze lief zijn ze een cadeautje krijgen. Ook voor de ouders weer een leuk excuus om cadeautjes te geven maar ook te krijgen. Ik weet nog goed dat ik elke ochtend als een speer naar mijn schoentje rende en keek of er een cadeautje in zat. Ik geloofde in de sint en zijn zwarte pieten, dat ze s'avonds over het dak liepen en de wortel voor het paard mee namen uit mijn schoentje.  Mijn zus speelde het spelletje altijd leuk mee, ze kocht de mooiste cadeautjes voor me, maakte de leukste gedichtjes, ze was het leukste cadeau dat de sint mij kon geven.

Nooit had ik kunnen bedenken dat ze er een paar jaar later niet meer zou zijn, Dit jaar is weer even pijnlijk als vorig jaar. Mijn vader zit in italie en mijn moeder in wenen. Samen met mijn hondje geniet ik van pakjes avond. Zonder zus, zonder papa en mama. Nooit meer zal het hetzelfde zijn. Ik mis mijn grote zus mijn trots en de gezellige pakjes avond. Lekker samen eten op papa zijn verjaardag (5) december. Ik leef met alle mensen mee die iemand moeten missen tijdens deze "gezellige feestdagen". Het is fijn als je lekker samen kunt zijn, en niemand hoeft te missen. Maar het is moeilijk en stom als je iemand moet missen, en iedereen samen is en als jij niet mee doet je buiten het bootje valt. Ik hou niet van feestdagen, want dan moét je leuk mee doen, ik ben liever het hele jaar door gezellig met mijn geliefden. Ooit heb ik zelf een gezinnetje en zit ik samen met mijn geliefde ouders en kids aan tafel lekker te eten en hebben we plezier met pakjes avond, met fleurtje in ons hart.

Fijne feestdagen iedereen X liefde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten